ZNAJU LI MLADI S NOVCEM? OVO JE 5 OPASNIH POGREŠAKA KOJE ČINE

Šoping je za njih klikanje po zaslonu, ne vjeruju televizijskim reklamama, ali zato vise na Instagram profilima omiljenih influencera i slijede njihov stil. Oni su mladi i bezbrižni, a ovo su njihove najčešće financijske greške

Ono što mladost dijeli od života odraslih je trenutak shvaćanja da je došlo vrijeme u kojem treba početi voditi računa o vlastitim financijama. U tom kontekstu pod posebnim su povećalom mlađe generacije, pa smo odlučili provjeriti jesu li zaista "krivi" za neke od najčešćih financijskih grešaka koje njihovi vršnjaci čine. Postavljena im je anketa na mjestu na kojem se vole okupljati - na Instagram profilu 24sata, a u nastavku provjerite što smo doznali iz njihovih odgovora te kojih uopće pet financijskih grešaka mladi najčešće čine.

Misle da imaju vremena

Jedna od najvećih zamki u životu jest vjerovanje da imamo vremena. Prema istraživanju portala Bankrate, više od polovice Amerikanaca izjavilo je da najviše žale zbog toga što nisu ranije počeli štedjeti za mirovinu. To su shvatili, naravno, u kad je bilo prekasno. Malo novca koji izdvojite sad, u budućnosti će uz razne kamate i prinose vrijediti mnogo više. Mladi će na to reći da nemaju baš nimalo novca za štednju, ali ponekad je i jedan posjet McDonald'su dovoljno odricanje.

Ne prate troškove

Mladi ljudi odrastaju uz tehnologiju i za njih se kupnja svela na nekoliko klikova, a u takvom okruženju lako je izgubiti trag potrošenog novca. Zato je važno bilježiti troškove i na vlastite oči vidjeti kamo nam novac zapravo odlazi. Osobni proračun ne mora biti znanstvena fantastika, pogotovo uz mnoge mobilne aplikacije koje su specijalizirane za to. Troškove je dobro podijeliti u veće kategorije, pa ćete na kraju svakog mjeseca znati što biste trebali "smanjiti" ili na čemu ste zapravo uštedjeli.

Misle da se mali troškovi ne računaju

Oni koji ne vide svrhu praćenja mjesečnih troškova vjerojatno su isti oni koji sitne troškove smatraju zanemarivim. Jedna kava na dan može koštati "samo" deset kuna, ali mjesečno to "samo" preraste u 300 kuna. Kad se tome doda još takvih "samo" troškova, kao što su pekarski proizvodi, cigarete, nepotrebne vožnje taksijem, taj iznos može postati ozbiljan mjesečni trošak. U našoj je anketi najčešći, i vjerojatno najiskreniji, odgovor na pitanje na što najviše troše bio "gluposti", a našli su se tu i ukrasi, hrana ili odjeća.

Vjeruju preporukama influencera

Prije se na naše potrošačke navike najviše pokušavalo utjecati putem TV-a ili časopisa, no utjecaj današnjih influencera ipak je malo intenzivniji. Glavna razlika je u tome što se influenceri sa svojom publikom povezuju na osobnoj razini dijeleći svoj privatni život, na što im pratitelji uzvraćaju neizmjernim povjerenjem. Ako omiljena influencerica promovira određenu marku odjeće koju nosi svaki dan, njezini pratitelji će poželjeti imati upravo tu odjeću. No bitna je razlika u tome što influencerica dobiva novac za takvu vrstu reklame, a vi ćete biti oni koji ga daju.

Koriste prečace

Kad ste mladi, lako je posuditi novac gotovo na svakom ćošku jer vam nitko zapravo neće reći "Pazi! Otplaćivat ćeš to sljedećih deset godina". Posuđivanje novca, odlazak u minus na karticama i razna druga brza i neprovjerena rješenja recept su za financijsku katastrofu u kojoj ćete izgubiti trag o svojim realnim troškovima ili postati žrtva financijske prijevare. U anketi smo mlade pitali koje su najčešće greške koje rade s novcem, a neki od odgovora su:

  • Kupujem gluposti i kasnije mi bude žao. Također previše trošim kad izađem s društvom.
  • Gubim ga. Pozajmljujem. I trošim na gluposti.
  • Pozajmljujem drugima, a oni ne vraćaju.
  • Brzo trošim. Ne štedim, volim novac.
  • Samo uzimam i ne gledam cijene. Kada dođem na blagajnu, pola vratim.

Našli su se na popisu i neki zabrinjavajući poroci, kao kladionica ili cigarete, a bilo je i onih koji nisu prijavili nikakve greške. No daleko najčešća riječ među odgovorima bila je "glupost", pa možemo zaključiti da je pred našim tinejdžerima još mnogo financijskog sazrijevanja.

Članak je nastao u suradnji Hanfe i 24ContentHaus